dimecres, 21 d’abril del 2010

El "jo" existeix?


Él jo és un concepte que hom interpretem com la nostra persona, no obstant el jo és el subjecte, és l’essència, és allò que fa que el nostre cos tingui sentit. No l’hem de confondre amb l’anima, si més no, aquesta és la que dóna vida, mentre que el jo, és el que assoleix el coneixement i l’experiència. Com bé sabem, el coneixement i l’experiència són processos que estan sotmesos a canvis constants, per tant el jo també va evolucionant i caminant. El “jo” de fa 10 anys, no és el mateix “jo” d’ara, perquè és necessari que aquest “jo” vagi assolint coneixement i que canviï, si més no, la societat no hauria evolucionat. A més, el “jo”, és el que caracteritza i diferencia les persones, perquè amb el pas del temps, tothom hem de anar forjant aquest “jo”, aquest ésser quasi bé perfecte.