dimecres, 22 d’octubre del 2008

Podem arribar a conéixer?

Entenem per conèixer una activitat humana que té com a objectiu l'aprehensió d’un estat de coses, de tal manera q pugi ser compartida amb els altres. Hi han tres graus de coneixement:
-Opinió que no troba cap justificació q pugi comunicar als altres de manera que l’hagin d’acceptar : jo crec en X però no n’estic segur.
-La creença que algú esta convençut del que pensa és veritat però no donar una justificació per dir q es veritat i sigui acceptada per tothom, jo crec en x però no tinc suficients proves per convèncer.
-I el saber q es una opinió fonamentada tan subjectivament com objectivament, jo crec en x, n’estic segur i x es veritat.
Conèixer té relació amb la recerca de la veritat i el coneixement, és a dir buscar-li un sentit a aquella creença o coneixement, o el mateix que la veritat trobada. L’objectiu del que se suposa que volem aconseguir, són resultats veritables. A vegades, se’ns fa difícil dir el que es veritat i el que es mentida. Hem d’utilitzar criteris, i afirmar que coneixem una cosa,, o dir que es veritable, quan ses pot estar segur de que ho és.