dilluns, 16 de febrer del 2009

Exemples de diferents tipus de fal·lacies.

- PREGUNTES COMPLEXES:
Has deixat de molestar el meu cosí

-ARGUMENT AD IGNORATIAM:
Com no tinc proves per inculpar l'acusat, el declaro innocent.

-ARGUMENT CIRCULAR:
No he estudiat, per tant no he aprovat. No he aprovat, perquè no he estuiat.

-ARGUMENT AD HOMINEM:
Com pots dir-me que no vagi a la discoteca amb 16 anys, si tu amb 14 anys ya hi anaves?

-ARGUMENT D'AUTORITAT:
Els cienifics afirmen que l'abús de l'internet crea transtorns mentals.

-ARGUMENT AD BACULUM:
Si no em voteu, el país caura en la crisis.

-ARGUMENT AD POPULUM:
Si em voteu a mi, prometo fer canvis que millorin el benestar de la societat.

-ARGUMENT EX POPULO:
Cada 9 de 10 dones, afirmen que aquesta crema, redueix les arrugues.

-ARGUMENT POST HOC, ERGO PROPTER HOC:
Si em porto un pelux, que el tinc des de petita, al exàmen, em donarà sort i aprovaré.

-GENERALITZACIÓ PRECIPITADA:
Tots canaris són grocs.

-ARGUMENT DEL PENDEN RELLISCÓS:
Si beus, no condueixis, perquè pots tenir un accident i morir.